Ładowanie Wydarzenia

« Wszystkie Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Powrót do równowagi – praktyki z Teorii Poliwagalnej, EmotionAid i metody Somayog

15 października 2023 / 10:00 - 14:00

Jak często czujesz się wytrącona_y z równowagi? Gonitwę myśli, chaos w głowie, napięcie w ciele, płytki oddech, brak kontaktu z ciałem? Spokojnie… to doświadczenie wielu osób.

Pytanie brzmi: jak sobie z tym radzić, także w codzienności, w której czasu na regenerację i odpoczynek jest mniej? Gdy to, czego do tej pory próbowałaś/-łeś nie działa? Odpowiedzi na te pytania poznasz na warsztacie 14 lub 15 października (dostępne są 2 terminy).

Na warsztacie pobędziesz też w przestrzeniach spokoju i odpoczynku. Poznasz nowe narzędzia do zastosowania “na już”, gdy dopada Cię stres – w domu, sklepie, biurze, na wyjeździe. Pokażemy Ci szereg prostych praktyk, przy pomocy których możesz wrócić do siebie: uspokoić chaos w głowie, poukładać myśli, uwolnić ciało od stresowego napięcia, głębiej odetchnąć i przywrócić sobie stabilną uwagę, jasność myślenia – RÓWNOWAGĘ.
Czasem nawet w kilka minut. 🙂

Spotykamy się w kameralnych grupach, aby zapewnić Ci maksymalny komfort i przestrzeń. Dlatego liczba miejsc jest ograniczona do 8 osób.

Praktyki te będą obejmowały:
🌿ćwiczenia i praktyki do codziennego stosowania bazujące na Teorii Poliwagalnej (więcej o metodzie dowiesz się niżej)
🌿 3 stabilizujące kroki EmotionAid®, które weźmiesz ze sobą jako pierwszą pomoc – gotową receptę do zastosowania zawsze, gdy coś wytrąci Cię z równowagi
✨ delikatne serie ruchowe z Metody Somayog (więcej o metodzie niżej)
✨ ruch intuicyjny, płynący z czucia

Zaprosimy Cię do doświadczania:

🍀poczucia bycia wspartą/-tym przez ziemię i płynących z tego poczucia komfortu, ukojenia i wewnętrznego bezpieczeństwa,
☘️wrażeń w ciele, które są językiem układu nerwowego i poszczególnych stanów związanych z działaniem nerwów błędnych, układu współczulnego/przywspółczulnego
☘️ oddechu (jego przepływu w ciele i tego, jak wpływa on na nasz dobrostan)
☘️ ciała – poprzez prowadzenie w trzymanej przez nas przestrzeni, otwartej na to, co się pojawi w danej chwili.

🌿Kim jesteśmy?🌿

Joanna Łukaszuk – nauczycielka Metody Somayog, choreoterapeutka.

Żyję, gdy się ruszam… A dążę… do prawdy o sobie, w danej chwili. Joga łączy te dwie pasje – do ruchu i prawdy. Joga jest dla mnie o zjednoczeniu: ciała z umysłem i duchem, osobowości z esencją, esencji z całym światem i wszechświatem.

W 2010 roku odkryłam dla siebie Somayog: łagodną praktykę łączącą klasyczną hatha jogę z nowoczesnymi technikami ruchu. Zakochałam się w jej przestrzenności, życzliwości dla ciała, w licznych narzędziach, których mogłam użyć, aby przekodować szkodliwe wzorce ruchu i myślenia. Odczułam większy kontakt z ciałem i całą swoją istotą na wszystkich poziomach.

Somayog jest metodą dostępną dla każdego ze względu na swoją łagodność i podejście: szacunek dla miejsca, w którym jesteśmy ze swoimi aktualnymi ograniczeniami… Gdy uszanujemy stan obecny, paradoksalnie otwierają się duże możliwości. Na pewno mamy nieskończone możliwości, jeśli chodzi o rozwój i samopoznanie.

W 2019 roku zostałam instruktorką Somayog, po odbyciu szkolenia z moją wspaniałą nauczycielką Ingą Schorowską. Rok później otrzymałam certyfikat choreoterapeutki, kończąc Akademię Choreo- i Arteterapii dr Anny Glińskiej-Lachowicz.

Na moich sesjach indywidualnych oraz warsztatach w różnych miastach Polski przekazuję to, co odkryłam najcenniejszego. W swobodnym oddechu i świadomym ruchu możemy znaleźć most do chwili obecnej: jedynej chwili, która jest nam dostępna, teraz, żywa i wypełniona potencjałem. TO TERAZ JESTEŚMY. Zapraszam Was do współbycia i współciszy… A także wymiany pytań i doświadczeń.

Agata Ludwiczak – nauczycielka jogi RYT200, facylitatorka EmotionAid®, trenerka medyczna, masażystka i bodyworkerka.

Od 13 lat prowadzę ku zdrowiu i poznaniu siebie jako nauczycielka jogi. W ramach EmotionAid® pomagam radzić sobie ze stresem o różnym nasileniu. Wspieram w budowaniu zdrowej bazy w ruchu i asanach jako trenerka medyczna. Koję dotykiem w ramach masażu i bodyworku. Integruję narzędzia i metody, aby wspierać osoby w odzyskiwaniu dobrego samopoczucia i kontaktu ze sobą. Założenia Teorii Poliwagalnej włączam w sesje grupowe oraz indywidualne od 2021 roku.

Działam zgodnie z zasadą „przyjaźni z ciałem”. Stawiania się do kontaktu ze sobą w pełnym szacunku i uznaniu dla swojego „teraz”. Głęboko wierzę, że każdy z nas jest zaprogramowany na dobrostan, zdrowie i wzrost. Czasem, aby powrót do siebie był możliwy, potrzeba uważnego działania, mądrych ram i wsparcia drugiego człowieka.

Cichy trzask neuronów (tak lubię to sobie wyobrażać) – informacja o tym, że w układzie nerwowym wykształciła się nowa ścieżka działania dla siebie, to dla mnie największa nagroda. Jednocześnie doceniam te zmiany, których nie widać, każdy akt odwagi – w działaniu i niedziałaniu.

Pozostaję ogromną entuzjastką podejść neurobiologicznych jak EmotionAid® czy Somatic Experiencing®. W nich oraz łączeniu ich z innymi metodami upatruję przyszłość wspierania we wracaniu do równowagi po doświadczeniu stresu (jego różnych obliczy i nasilenia – także traumatycznego), nawracających dolegliwości o nieznanej przyczynie, czy chronicznego bólu. W wolnych chwilach słucham śpiewu ptaków, spaceruję po lesie i turlam się po podłodze w ramach Feldenkraisowych lekcji. Więcej o dowiecie się tutaj:

Strona główna

Czym jest Teoria Poliwagalna i bazująca na niej metod EmotionAid®️?
Teoria Poliwagalna wraz z koncepcją Mózgu Trójjedynego (P. D. McLean, D.J. Siegel) leży u podstaw EmotionAid®. Trudno opisać ją krótko. Najlepszym sposobem na jej zrozumienie jest doświadczenie działania narzędzi i technik zbudowanych na jej podstawie. Teoria Poliwagalnaj dotyczy “neurobiologii poczucia bezpieczeństwa” i jak na teorię jest bardzo praktyczna. Pozwala lepiej zrozumieć przeżywane na co dzień trudności i wpuścić do nich trochę więcej współczucia (zarówno dla siebie, jak i innych). Pozwala skuteczniej działać w ramach samopomocy.

Regularne stosowanie jej technik działa nie tylko doraźnie, ale także pozwala budować stabilny fundament rezyliencji (odporności psychicznej) w dłuższej perspektywie.

EmotionAid® powstała w Izraelu w ITI (International Trauma-Healing Institute) na bazie metody Somatic Experiencing®. Przez 13 lat grupa ekspertów badała i udoskonalała narzędzie, które obecnie ratuje w sytuacjach stresowych i traumatycznych tysiące osób na świecie. Łagodna i skuteczna metoda neurofizjologicznej regulacji pozwala powrócić do równowagi w stresie o umiarkowanym i bardzo silnym natężeniu. To narzędzie doraźnego działania, które również wspiera odporność psychiczną. Więcej: https://emotionaid.com/

WIĘCEJ O METODZIE SOMAYOG:
Somayog to metoda pracy z ciałem i umysłem. Czerpie z takich praktyk jak m.in. hatha joga, Technika Alexandra, technika Feldenkraisa, metoda McKenzie, pranayaam i Hellerwork. Została stworzona w Indiach przez joginkę i tancerkę francuskiego pochodzenia o imieniu Danielle Munoz.

🌿Dla kogo jest ten warsztat?🌿

Połączenie poszczególnych metod sprawia, że masz szansę doświadczyć wielowymiarowego efektu. Szczególnie skorzystać z niego mogą osoby:

🌱o siedzącym trybie życia, narażone na ciągły stres, presję czasu i wymuszoną pozycję ciała
🌱 które potrzebują się zatrzymać i w spokoju po prostu „być”
🌱 które chcą poznać nowe metody i zaznajomić się ze swoim układem nerwowym
🌱potrzebujące obniżyć napięcie, stres na co dzień
🌱doświadczające kłopotów z zasypianiem, wybudzeniami
🌱 ograniczeniami fizycznymi (ze względu na wiek lub kontuzje, zabiegi itd.)
🌱z bardzo wrażliwym układem nerwowym, wrażliwe na bodźce (dźwięki, światło, zapach etc.)
🌱czujące się odłączone od siebie, od ciała i pragnące ten kontakt odtworzyć
🌱sportowcy/tancerze/aktorzy, którzy chcą zwiększyć świadomość ciała i zjawisk umysłu oraz rozciągnąć/rozluźnić mięśnie, których najczęściej używają podczas treningów

🌿Jakiego działania na ciało i umysł możesz się spodziewać?🌿

*zwiększenia świadomości ciała i koordynacji ruchów
* impulsu do reedukacji organizmu, aby poruszał się w sposób wydajny, lekki, przyjemny i zgodny z naturą
* obniżenia poziomu stresu, rozluźnienia, wyciszenia lub doenergetyzowania organizmu
* rozciągnięcia, wzmocnienia, tonizacji i rozluźnienia mięśni
* pogłębienia oddechu i świadomości, jak używać go jako narzędzia relaksacji, koncentracji, itp.
* głębokiego poczucia osadzenia w danej chwili,
poczucia “bycia przy sobie”,
* zmniejszenia napięcia na poziomie myśli, emocji, ciała,
* odczucia “zrzucenia balastu”,
* poczucia przyjemnego zmęczenia związanego z uwolnieniem się od dźwiganego ciężaru,
* poprawy koncentracji,
* większego spokoju, zadowolenia, poczucia stabilnej wewnętrznej mocy, wyciszenia chaosu myślowego w głowie,
* bliższego kontaktu ze sobą ,
* rozluźnienia zaciśniętych szczęk

WIĘCEJ O TEORII POLIWAGALNEJ:

Nauczysz się regulować pobudzenie i napięcie w układzie nerwowym poprzez techniki działające na AUN (autonomiczny układ nerwowy). AUN to baza, z której wyrastają nasze zachowania, reakcje, emocje, myśli i odczucia. Działać będziemy więc u podstaw. Poznasz sposoby rozpoznawania “gdzie jestem?” na drabinie pobudzenia, a także sposoby radzenia sobie w danej sytuacji.

Teoria Poliwagalna mówi o neurobiologii poczucia bezpieczeństwa. Odkrywa przed nami jak otoczenie, relacje, a nawet nasz wewnętrzny stan wpływa na nasze zachowanie, reakcje, samopoczucie, napięcie na poziomie ciała, myśli czy emocji. Tłumaczy nie tylko mechanizmy reakcji stresowej i regulującej (pomagającej wracać do równowagi), co pozwala nam zrozumieć lepiej siebie samych i innych ludzi. Daje też konkretne narzędzia do nauki rozpoznawania języka ciała (układu nerwowego) i tego “gdzie jesteśmy” oraz odzyskiwania równowagi.

W centrum jej założeń biegną nerwy błędne – główni zarządcy autonomicznego układu nerwowego – bardzo hierarchicznie zorganizowanego królestwa. Na piętrze 0 regenerujesz się i uspokajasz, na 1 “walczysz lub uciekasz”, a na ostatnim zamierasz. “Zapadają w nim decyzje” na temat tego, jak się czujemy, co myślimy i co możemy zrobić setki, jak nie tysiące razy dziennie. Naszym celem i prawdziwym skarbem, którego szukamy jest sprężystość AUN, czyli umiejętność sprawnego wracania do stanu równowagi i regeneracji.

Nauczysz się więc praktyk do codziennego stosowania. Dzięki nim wpłyniesz na swój układ nerwowy i wesprzesz ćwiczenie wracania do siebie. Jeśli włączysz techniki na stałe w swoje życie, pozytywny efekt odporności i szybszego wracania do siebie będzie się pogłębiał.*

(*jednocześnie – czasem konieczna okazuje się praca 1 na 1 lub skorzystanie z pomocy terapeutki/-ty traumy – “wyjściowa” energia układu nerwowego dużo mówi o tym, co niesiemy z przeszłości)

ZAPISY: joanna.lukaszuk7@gmail.com
Liczba miejsc ograniczona (maksymalnie osiem). Będziemy praktykować w kameralnej grupie, aby każdy poczuł się zadbany 🙂 Decyduje kolejność zgłoszeń, potwierdzonych zaliczką.

Inwestycja:
250 zł – przy wpłacie do 26.09
275 zł – do 6.10
290 zł – po 6.10

Rezerwacja miejsca:
miejsce zapewnisz sobie wpłacając zaliczkę na konto podane przy zapisie: 150 zł.

Jeśli czujesz, że ta wiedza Cię “woła”, zarezerwuj swoje miejsce już dziś!

Cieszymy się, że możemy połączyć siły, aby przeprowadzić Cię przez ten proces i dać Ci gotowe do zastosowania narzędzia bazujące na wieloletnich badaniach oraz doświadczeniu. Nie możemy doczekać się, aby podzielić się z Tobą wiedzą, która może zmienić Twoje życie na lżejsze, przyjemniejsze (taką mamy nadzieję!). Naszą wspólną misją jest wspieranie nawiązywania głębokiego kontaktu ze sobą i przywracania dobrostanu przez metody bazujące na ucieleśnionym doświadczeniu.

Zapraszamy ciepło,

Agata i Asia

 

 

Zapisz się na zajęcia

Szczegóły

Data:
15 października 2023
Godzina:
10:00 - 14:00

Miejsce wydarzenia

Everyday Yoga Studio
Plac Teatralny 3
Wrocław, 50-051
+ Google Map
Zajęcia

Masz pytanie? Nie wiesz, które zajęcia wybrać?

Kilka podpowiedzi:

Yoga Basics to kurs obejmujący 8 spotkań, na którym zapoznajesz się z konkretnymi zagadnieniami dotyczącymi pozycji jogi (asan), różnymi metodami oddechowymi, Twoimi indywidualnymi potrzebami w ramach ćwiczeń/praktyki itd. Sesje kończymy ok. 10-minutowym ucieleśnionym relaksem.

Joga Integralnie 1 – grupa dla osób, które znają podstawową technikę pracy w asanach. Holistyczne sekwencje bazujące na rozgrzewającej i wzmacniającej, ale uważnej i płynnej vinyasa jodze oraz kojącej statyce. Sesje kończymy ok. 10-minutowym ucieleśnionym relaksem.

Joga integralnie 1/2 – zajęcia dla każdego, kto chce mieć możliwość podjęcia większego wyzwania (2), a także wybrania łagodniejszego wariantu (dlatego 1/2). Zawsze znajdziesz u mnie alternatywę do bardziej zaawansowanej pozycji. Bycie łagodnym wobec siebie też może być wyzwaniem.

Łagodna joga – łagodne ucieleśnianie pozycji jogi, zaznajamianie się z oddechem i kojące techniki regulujące działanie nerwu błędnego. Tu mniej znaczy więcej. Z zajęć skorzystają osoby w każdym wieku i o każdym stopniu znajomości pozycji jogi. Szczególną ulgę mogą poczuć osoby przebodźcowane, zmęczone, zestresowane, przeciążone, które mimo wszystko czują potrzebę ruchu.

Joga na Dzień dobry + CORE – usuniesz napięcia z tygodnia w płynnych, funkcjonalnych sekwencjach, rozciągniesz się i złapiesz jasny umysł z samego rana. Każde zajęcia mają część (ok 10-15 minut), w której wzmacniamy brzuch i mięśnie głebokie (kręgosłup to pokocha). Dobry start w dzień gwarantowany!

Skontaktuj się ze mną – zadzwoń, napisz sms lub maila. 🙂 Pomogę Ci dobrać zajęcia.

Ośrodki

Miejsca, w których możemy się spotkać:

  • Bodhi – Studio Pracy z Ciałem

    Ul. Skarbka 33, Poznań

  • OPIRO - Ośrodek Psychoterapii i Rozwoju Osobistego

    Ul. Ozimina 14a, Poznań

  • Lovayoga Studio

    Ul. Skarbka 35, Poznań

  • Ośrodek Edukacji, Sportu i Terapii "Olimpijczyk"

    Ul. Kościerzyńska 76/78, Poznań

© 2022 Joga w zgodzie ze sobą

Zmalowane przez CHART